Addiction under control?

Nu har man proppat i sig spagetti och köttfärssås hemma hos syrran, dock var det jag som stod för maten, jag tog med mig den jag gjorde igår. Jag åkte hem vid åttatiden för att kolla på Top Model, men ångrade mig lite, hade varit trevligare att stanna hos syrran en stund till.

Nu börjar det likna ett rent hus här, minst sagt. Men jag är dock inte klar än. Sitter just nu och häller i mig vatten, för vad är det nu? Tredje dagen i rad kanske? Jag har fått i mig nästan 1,5 liter vatten redan nu, så jag blir allt duktigare och duktigare. Åt hyfsat nyttigt bröd till frukost (solklart heter det) till en kopp te. Största bedriften hittils idag var när jag skjutsade Camilla till Boströms för hon ville köpa cola, jag stannade i bilen eftersom jag var riktigt luffklädd. En sekund tänkte jag be henne köpa med cola till mig, men nej då! Jag stod emot! Jag blir så stolt, och jag menar det verkligen! Jag skojar inte eller överdriver. Jag har verkligen problem med colan. Men detta är min fjärde dag utan, så håll tummarna för mig!

Tänk om jag kunde hålla detta nu?! Dricka mycket vatten, äta nyttig, näringsrik och varierad kost och hålla tassarna borta från colan. Det skulle vara så skönt, och jag skulle troligen gå ner i vikt dessutom, utan att ens egentligen banta, utan bara leva någorlunda sunt. Jag ska dessutom börja gå långa promenader igen, jag tror min fot håller för det nu. Eller snarare hoppas, för visst känner jag av ibland att den inte är helt okej.

Kommentarer
Postat av: J

Hej! Nej den visar den svenska tiden. Tiskillnaden ar -4. Alltsa nar klockan ar 00 i sverige sa ar den 20:00 har.

2009-01-21 @ 21:25:41
URL: http://jencie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0