Smögensås och Citron

Att äta hemma hos mammsen ihop med syskon är mysigt, eller hur? Idag bjöd jag in mig själv hem till mamma på middag, hon skulle steka fisk. Eftersom även Pamela skulle komma fick jag åka förbi Boströms och inhandla lite mer fisk, jag köpte en likadan påse som mamma redan hade hemma, 750 gram stillahavsflundra. Mamma tyckte först det lät mycket med hela 1,5 kilo fisk, men ack så fel hon hade! Hon underskattar visst sina barns aptit! Kanske är det så att hon tänker på hur mycket vi åt när vi alla fortfarande bodde hemma, vilket var... Mellan sju och nio årsedan kanske, jag minns inte exakt! Nästan all fick gick åt, tre små bitar blev över. Det roligaste var att även Camilla som ligger hemma och är sjuk kom, så vi var hela fem personer! Inte varje dag detta händer precis. Att tajma in så alla vi kan sitta ner och äta samtidigt är kanske inte det lättaste alla gånger.

Annars har dagen vart soft, jag var på massage idag igen, och fan vad gött det är! Hoppas nu ma slipper ha ont igen på ett tag! Tänk vilken underbar pojkvän jag har som gav mig presentkortet på massage! Så borde alla killar göra då och då ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0