Aj i min mage

Typiskt. Jag har förätit mig. Min mage har havererat totalt och jag mår så illa att jag bara vill spy. I vanliga falla hatar jag att spy (vem gör inte det?). Jag har en väldigt känslig mage, och har väl alltid haft om jag inte minns fel. För mycket chips (lite mer än en halv påse) och systemet är nere. För mycket ost. Ägg. Att äta ägg två dagar i rad kan vara nog för att allt ska skita sig (ordvits där!). Paprika är en annan jäkel. Eller äpple. Jag kan äta äpple om jag ätit mycket andra saker under dagen, men på tom mage kan ett äpple få min mage att vilja lämna min kropp. Lök lika så.

Så vad har jag då gjort sedan jag kom till Sverige? Jo, vräkt i mig saker jag inte ätit på länge. Idag var det naturell yoghurt med flingor till frukost. En varm choklad med ett wienerbröd när jag fikade med syrran. Tacos med Camilla och Tommie nu ikväll. Alltså massa laktos vilket är starkt för en mage som varit nästintill helt utan detta i runt tre månader. Tacokrydda är något jag vet med säkerhet att jag är väldigt känslig för, jag blir alltid kass efter att ha ätit tacos. Antar att det är paprikan i den. Igår blev det pyttipanna med två stekta ägg till middag. Cola och räkmacka (ägg igen) när jag fikade med Pamela och Linda i Trollhättan. Grovt bröd till frukost (i Frankrike har vi bara ljust bröd), med säkert två - tre glas O'boy till. Kvällen innan åt jag och Camilla laxpytt med stekt ägg. Till frukost var det smörgås och ännu mer O'boy.

Jag får helt enkelt skylla mig själv om jag mår illa efter allt det där. I morgon blir det andra bullar!

Kommentarer
Postat av: KARIN

Okej, jag har en nära vän från Sverige som också bor i samma imråde i Nice! Hon trivs riktigt bra där.



Eller hur! Det lät väl lite fel när jag sa att det finns många hetingar i Monaco, för det gör det inte. Inte många alls, men några i alla fall. Däremot finns det extremt många äldre män med alldeles för unga flickvänner...

2009-12-18 @ 00:31:40
URL: http://karinbylund.blogg.se/
Postat av: lillasyster

ikväll ska vi supa!!! :D

2009-12-18 @ 19:30:59
URL: http://vanillab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0