Tjocksmock

Tänkte lite på det blogginlägg som låg på blogg.se förstasidan nu i kväll. Det stod om Britney Spears kropp, och hur hon idag ser ut. Blogg ägaren använde sig av frasen "Hon har ju trots allt fött två barn". Suck tänkte jag. Suck, suck, suck. Det är ofta man hör det där "för att ha fött barn är den och den smal" eller "hon har ju faktiskt fött barn". Folk verkar tro att 99% av alla som blivit mödrar borde vara plufsiga eller tjocka, eller i alla fall överviktiga. Det verkar dessutom som om folk som blir mulliga eller så efter att ha fått barn, är mer accepterade än folk som var mulliga innan. Sjukt! De har lika stor chans att gå ner i vikt som de som inte fött barn har, så de borde dömmas lika. nej, jag är så trött på när endel skyller övervikt på barnafödande. Visst går man upp när man är gravid, men det är inte att förglömmas att man faktiskt kan gå ner det sedan också, om man bara har tillräkligt stark vilja. Min kära mor har klämt fram fem ungar, och hon var smal och snygg även efter den femte. Hon hade väl helt enkelt självdisciplin.

Detta sticker säkert i folks ögon. Som så många andra av mina åsikter.



Min söta mamma, en som aldrig gnällt om att kilona vara svåra att bli av med efter födslarna, eller brist på "egentid" (många mammabloggares nya inne-ord) och då har hon faktiskt haft barn runt sig i 30 år nu, och tar fortfarande med oss vart hon än ska så fort hon får chansen.




Nåväl, nog om andra bloggar och bortförklaringar till folks övervikt. I dag har jag betalat ansökningsavgiften till Amerikanska ambassaden, på 1050 riksdaler. Sjukt dyrt om ni frågar mig, men nu är jag ett steg närmare svaret på om jag får visum eller inte.

Förresten, hösten är verkligen på ingång här, det är inte alls någon sommarvärme kvar i vindarna, inte ens ett uns.




Mamma rensar svamp efter en av hennes och mina 1,5 timmars skogsturer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0