Hurtbulle!

Ikväll när jag trillade innanför dörrarna här var hela varadagsrummet belarmat med killar. Det hör väl kanske inte helt till ovanligheterna egentligen, men idag var de fler än de brukar, nämligen sex stycken. just nu sitter de och äter (en av de tre saker de alltid gör när de är här, de andra två är dricker och spelar) upp kakan jag bakade idag. Det som fanns kvar av den jag bakade igår har de sedan länge förtärt. Förutom kaka har de hunnit smälla i sig popcorn och cola, säkert något mer om jag känner dem rätt.


Soffan är erövrad av ett gäng spelsugna boys.


Jag har varit hurtig även idag, känns helt jäkla rätt att leva så här! och att dessutom ha skurit ner på onyttigheterna känns om möjligt, ännu bättre! Jag var ute och gick med Dixie, tänkte ta lilla Bergöstra-Åby rundan, men när jag kom till vägen där man kan svänga av mot Bergöstra kände jag att benen fortfarande var fulla med energi, så jag travade vidare. Det blev stora-Åby rundan deluxe, för går man från mammas lägenhet och runt blir den längre än från Lindas, minst en kilometer mer! Så efter den promenaden, och den korta jag och pam tog med Dixie, så kom jag upp i över en mil idag igen! Dixie går förresten superfint i koppel nu, hon går fot helt utan att bråka och sköter sig helt jäkla exemplariskt! Nästan så man kan tro det är en helt annan hund! Men nu är hon ju inte bebis längre. För att vara rottis har hon mognat ganska snabbt faktiskt, tycker jag.

Läste förresten i Edetposten om det där med en gubbe som påståts ha försökt köra på ett barn. mamman som var med har jag hört ska vara en såndär piller-människa, alltså lyckopiller. Det har en av hennes nuvarande vänner berättat. Så ja, hon kanske inte är den mest trovärdiga i världen? Jag har själv träffat mamma, och nej, jag tror inte hon är frisk i huvudet, varesig hon knaprar piller eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0