Tillbaka från Hufvudstaden

Back on the crime scene! Lagom innan Edetnatta damp jag ner här i mammas lägenhet igen, efter en något lång bilresa genom mellersta Svearike. Jag och Therese han avverka ett och annat landskap, närmare bestämt Bohuslän, Västergötland, Närke, Värmland, Dalarna, Gästrikland, Uppland och Södermanland. Det blev 138 mil, och en och trefjärdedels tank bensin. När jag tankar full tank får jag i 43 liter, om den är riktigt, riktigt tom. Och när jag häromdagen räknade ut våran snittförbrukning av bensin låg den på strax över 0,5 liter milen. Detta var ioch försig innan vi kom till Stockholm, så det var inte så mycket stadskörning. Men jag tycker 0,5 är bra! I love my Polo!



Tisdags eftermiddag. Tog en paus och laddade batterierna vid en helt underbar sjö.


Så Edetnatta då... The event of the year här i byn. Ska bli lika kul som alltid att se alla annars så folkskygga människor krypa fram från sina gryt, supa sig fulla och göra bortsig, för att sedan ha glömt det mesta dagen efter. I guess I'm gonna be one of them! ha ha. Fast jag brukar i och försig inte gömma mig övriga året.


Utsikten från ett litet café beläget i en f.d brandstation, Falun centrum.



Min nya polare som jag kallar Mr.Du Va


Resan genom Svearike var jätte rolig, det blev en hel del sång i bilen, Therese har en grym sångröst, min suger, men vad gör väl det?! Falun var en sjukt mysig liten stad, väl värt ett besök vill jag lova. Vi åkte till Carl Larsson gården och Falu koppargruva när vi ändå var där. På vägen hem från hufvudstaden stannade vi i Örebro för lite tankning av kurrande magar, och jisses vilket köpcenter vi hittade! Stockholm då... Jag kan säga att det var sannerligen en upplevelse utöver det vanliga att köra runt inne i centrum. Att det är extremt dåligt skyltat gjorde inte upplevelsen mindre extrem. Tackar vet jag städer som Göteborg.


Min följeslagare, Therese. Någon plats längs en väg i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0