Ge ungarna lite stryk så lyder de nog.

I natt när jag satt där i min bil och rullade genom Högstorps små gator hörde jag en tämligen chokerande nyhet på radion. Det var från DN de läste att många Nya Zeelänader vill avskaffa förbudet mot aga av barn, ett förbud de haft sedan bara 2007. Sverige var först i världen med att införa detta förbud, tänk att vi kan vara bra på något! Finland följde oss 83, Norge 87 och Österrike 89. De andra som följt initiativet har kommit senare.


Bilden lånade jag här



Helt sjukt att det faktiskt fortfarande är tillåtet att slå barn i uppfostringssyfte!

Kommentarer
Postat av: Maddie

Heej Pernilla! Joo det kan jag göra, den på foten antar jag att du menar :D Kommer upp en bild i morgon ;) Inte en aning faktiskt! Vad ska du göra?! :)

2009-08-08 @ 16:58:33
URL: http://madde123.blogg.se/
Postat av: Maddie

Haha ;)



Nää, haha känner inte han heller så :P

2009-08-08 @ 17:34:06
URL: http://madde123.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0