Veckans största nyhet!

Vi har fått internet hemma!! Kan det blir bättre än ? Tänka, här har man bott på rivierna i lite mer än två veckor och redan har vi fått inetrnet här hemma i huset! Och teve och telefon. Vi har dessutom snabbaste internet som gick att välja :D Inte så pjåkit alltså! Och inte nog med det, Glen vill tydligen ha det bästa av det bästa, så när han köpte den nya teven på 52" valde han en modell som var så ny så att den precis kommit in till affären, den är "extra slim" och extra av allt ungefär. Typiskt killar va?! Prylarna i vårat vardagsrum har gått på över 4000€ vilket blir typ 45000 sek. Och då räknar jag inte med datorerna. Med dem är det nog 5000€! Ha ha, här sitter jag och skryter så mycket så att jag blir blå, och ingen av sakerna är ens mina... Så det e ju inte precis nått att skryta om alls, men det e kul att berätta i alla fall.

Det är väl bra nog bara det faktum att vi bor (hyr) i ett hus på 80kvm med utsikt över nästan hela Nice och dessutom medelhavet. Inte alla som får den chansen. Men återigen är det väl tack vare Glen, för vi hade inte haft råd att hyra stället ensamma, men nu splittar vi hyran på två, så det blir 600€ i månaden. Gudarna ska veta att det är värt det, bättre kunde vi fanimej inte bott. Vi har ju dessutom en liten trädgård att njuta av, en trädgård som grannen skötter om med strörsta omsorg. Grannen och en man som är bror till han som äger huset. Det är våra små graden gnomes det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0