After the rain the sun shines

Visst har der regnat nästan hela dagen, men jag är nöjd med vädret i alla fall. Solen tittade nämligen fram mellan molnen ibland, samtidigt som regnet upphörde. Då passade jag på att ta mig ut med kameran i högsta hugg. Här kommer lite av resultaten, dessa är fotade i jpeg, de jag tog i raw har jag inte hunnit gå igenom ännu.


Tulpan blad som inte klarade det kraftiga skyfallet och trillade av



Fetknopp kallar jag dessa, någon som vet något annat namn?



En citron påväg till mognad



En av årets första pelargoner står i blom




Någon som kna berätta vad detta är för växt?



En rosenknopp tittar opp




Visst är de fina? Så enkla men ack så fina!



Som en sol



Alla bilder är tagna i trädgården här, tänk vilken skillnad det är på klimat, hemma är det inte i närheten av så grönt som det är här!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej men vi är snaaart där vi oxå!!! KRAM

2009-04-20 @ 20:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0