Bon appétit

Idag fyller Gabbe 25 och får inte fira det. Typiskt va! Deras boss har inte varit på båten sedan i höstas, och kom igår av alla dagar. Detta innebär att Gabriel inte får ledigt förens han åker, på måndag. Det är myckt att göra när bossen är ombord, bara det att det ska vara en person som har vakten på akterdeck hela tiden kräver ju en del. Som tur är har de bara den vakten en timme var. Hade Gabbe varit här hade vi firat honom med någon stor mumsig tårta eller så, han älskar tårta, och ju mer grädde desto bättre. Jag är i och försig inget tårta-fan. Förutom prinsesstårta då, det älskar jag!

Till lunch idag åt jag färsk kycklingfilé som jag stekte, och så blev det en liten sallad för att fylla dags behovet av grönsaker. Jag äter lunch varje dag här, annar hade man inte pallat med! Frukost äter jag i och försig ganska sent, runt tio eller så, ibland nio. Men jag äter inte alls mycket till frukost. Hade jag då inte ätit lunch hade min kropp hatat mig, middagen brukar inte förtäras förens vid kanske åtta-snåret nämligen.

Jag har verkligen lagt om alla mina matvanro sedan jag kom hit. Jag äter extremt mycket mer frukt och grönt. Extremt. Vilket egentligen inte är svårt eftersom jag åt ungefär noll innan. Förhoppningsvis kommer det ge utslag på vågen, men det känns inte som det hänt ett dugg än.


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack! Har dock svårt för att se nummret än så länge :P OCD = obsessive compulsive disorder. Jag får emellanåt städmani och tror att det är bakterier överallt och måste då typ skrubba allt 17 gånger. och sen har jag lite andra sånna tvångstankar också. det går tack och lov inte överstyr och kontrollerar mitt liv som det för många gör.

2009-04-16 @ 20:31:04
URL: http://nilima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0