Useless

Känner för att skriva av mig lite... Idag har det varit en jobbig dag på sätt och vis, jag har haft en såndär jobbig kännsla. Jag har gått och undrat i några timmar; "Vad gör jag här egentligen?" Borde inte jag vara hemma istället? Nej för fan viskar en liten svag röst i mitt huvud, en röst som annars brukar vara stor och stark. Jag antar att det blev en sån här dag eftersom jag har vandrat runt ensam hela dagen i Antibe. Gått från ställe till ställe och försökt "sälja" mig själv. Få dem att tycka att I am the no 1 liksom. Jag är inte så himmla bra på sådant, speciellt inte när jag ska göra det på engelska, och absolut inte när det är med en som är född engelsk-språkig. Jag känner mig så kass när jag vet att jag kanske uttrycker mig minsta lilla felaktigt, eller för att inte tala om när jag inte förstår vad de säger.

Hur som hellst så tror jag det gick hyfsat för mig idag, ingen verkade tycka att jag var en alien som var värdelös på engelska i alla fall. Men jag hatar verkligen att känna mig okunnig. Man sitter där mitt emot en helt främmande människa och ska berätta varför just jag är så himmlans bra, varför de borde rekomendera folk att anställa just mig (som har väldigt lite erfarenhet innom branchen!). Nej usch, hoppas man kan få jobb genom kompisars kompisar i stället för att behöva ränna runt till alla agencys.


En promenad är alltid bäst i sällskap av en vän eller två, som Suvi och Cleo tillexempel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0