Report from the riviera

Uschiamej vad dålig jag är på att skriva här då!

Men nu hoppas jag att vi har fått internet hemma idag, det kan vara så. Jag vaknade till i morse (snarare i förmiddags men...) av att jag hörde Glen prata med någon, och jag tror jag hörde denna ngon svara honom. Det innebär ju att någon var hemma hos oss, och då var det anatgligen för att fixa våran Neuf box (tv-internet-telefon för 30 € per månad om man har SFR). Jag tror det enda som behövs nu är inloggningsnamn och lösenord. Vilket antagligen Glen ruvar på.

Gabriel kom precis hit från Monaco och beställer varsin kaffe åt oss, jag var så vågad och tuff att jag sa till honom att ta något annat än den vanliga (Café Viennoise) och då istället ta en cappuccino. Får väl hoppas den smakar.

Glen kör runt med en plexiglas skiva vid förardörren efter inbrottet i hans i bil i går natt. Han blev av med en plånbok som innehöll massa dykarcertifikat och liknande. Typiskt va!

Igår gjorde jag en mumsig broccoli-paj till middag, den blev faktiskt riktigt god. Jag skivade ner lite zuccini också. Idag får det nog bli pasta till middag. Sitter fortfarande på McDonalds (självklart eftersom ja inte fick igång internet hemma) men ska nog snart gå, tänkte kolla på blommor på vägen hem, kanske köpa en kryddväxt och plantera ut?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0