Morgonhumöret är på topp?

God morgon, God morgon, Hör fåglar sjunga glatt, god morgon, god morgon i kör! Sicka dummheter! Jag är inte alls någon morgon människa, inte en enda fiber i hela min kropp gillar morgonen. Jag ser hällst av allt att morgonen är en del av dagen som man sover bort. Men idag var det bara till att studsa upp och fixa sig inför dagn, för nu ska man börja jobba! Men usch i alla fall för morgonen, även om jag längtar tills att jobba. Annat var det att jobba som tidningsbud, då slapp man allt vad morgon hette, sussade så söt i sängen vid den tiden på dagen. Om inte grannen höll på med grävmaskiner och annat högljytt, men det var inte så ofta, och jag brukade kunna somna om igen.

Jag är en sådan människa som man hällst inte ska prata med alls på morgonen. Inte se på heller. Inte andas åt mitt håll. Bäst är nog att bara fly fältet. Gabriel är likadan, fast sju gånger värre. Det är bra. Vi hatar morgonen ihop genom att inte låtsas om varandra.

Undra hur denna dag på rivieran ter sig? Vi får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0