In the dawn

Dagen börjar så sakteliga vakna, och jag med den. Jag blev i och försig väckt i morse av att Linda ringde min mobil, en fel ringning men ack så skönt det var att höra en röst hemmifrån! Jag gick upp då, någon gång efter tio, men jag vill inte påstå att jag varit särskilt vaken bara för det. Jag har varit på dass, borstat tänderna och tvättat ansiktet. Det är det mest drastiska jag gjort hittils idag. Även dragit på mig ett par jeans, men detta bara för att undvika att ge Glen en chock om han skulle komma utstapplandes yrvaken från sovrummet och få se mig i bara tshirt och trosor. Det hade nog kunnat ge stackarn beståeende men! Jag är inte precis vältränad som ni alla vet! Låter faktiskt som om han precis vaknade.

Undra vart dagen tar vägen? Vart kvällen bär?

Japp, det var Glen som vaknade. Han kom nyss ut i sin vita morgonrock och gråastrumpor, gick raka vägen till kylen, tog en fanta och svepte och satte på kaffevatten. Ett bra tecken på att han hade en rolig kväll igår kanske? Han berättade att han var i Monaco, för han såg när Alan kom från tåget. Alan tog samma tåg som oss hem, han jag, Gabriel, Kerry (en av tjejerna från båten Natali of Monaco, som killarna från Siran brukar umgås med) och någon mer snubbe som jag tror Kerry känner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0