Helgens bravader

Så nu har ännu en helg på rivieran passerat och en ny vecka har börjat ta form. I fredags blev det lugnt, vi höll oss hemma och jag vaknade utvilad och pigg i lördags medans Gabriel var på båten och jobbade.

Jag och Glen begav oss till Carrefour för att shoppa mat och allt vad som kan behövas inför en grillfest, notan blev på runt 110€ och då hade vi verkligen fyllt hans lilla bill med mat, vin och sprit. Vi köpte massa öl, ett par flaskor vitt vin, ett par rött och ett par rosé. Tre flaskor vodka och en himmla massa energidryck. När vi väl var klara med våran shoppingrunda som minst sagt tog tid hämtade vi upp Andy på Riquier stationen och begav oss mot huset. Jag hoppade in i duschen och när jag nästan var klar kom Gabbe men någon av killarna från båten. Jag och han fixade två enorma skålar med sallad, sedan dukade vi ut ölkorv, chips, saltapinnar, oliver och lite annat smått och gott. Glen började grilla lite spare ribs som vi mummsade i oss innan allt folk kom. Först på plats var killarna från båten, sedan bara vällde det i folk i omgångar. Festen var kanon, vi grillade till långt efter solnedgången, sedan drog vi oss in. Gabriel tog plats bakom bardisken vi har i köket och där trivdes han vill jag lova!

De sista lämnade huset runt 01:30 vilket var precis lagon, för vi tre var dödtrötta och slocknade ganska fort efter det. I söndags var det jag och Glen som fick roa oss åt att städa, Gabriel jobbade och kom hem precis lagom tills att sista ölbruken var upp-plockad.

Idag har Gabbe vakten, usch! Det innebär att han inte kommer hem i kväll, jag måste vänta till i morgon innan jag får se honom. Låter och känns oms en evighet, knas egentligen med tanke på att vi bott från varandra i över ett halvår tills nyss! Hoppas bara folket från SFR kommer idag så de kan få i gång vårat internet hemma!

Kommentarer
Postat av: lilla syster

det låter som du har et rätt tevligt =)

2009-04-06 @ 18:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0