En promenad i solskenet kanske?

Nu ska jag snart gå ner till Riquier och möta Gabriel, inte för att vara snäll (för snäll ligger inte i mina natur, jag är mer åt ego hållet tror jag, shame on me! Men visst har även jag mina stunder) utan för att få lite motion. Jag funderar till och med på att gå så långt som till hamnen, och passa på att ta en titt in till Fjord, den skandinavsiak lilla restaurangen som har en butik med några få skandinaviska produkter. Då kan jag köpa lite lingonsylt som vi kan ha till våra köttbullar någon dag! Det skulle bli en lagom lång promenad, så man får bort lite av dagens kalorier. Fast idag har jag inte ätit mycket onyttigt, en skål flingor i morse och en tallrik tagliatelle med carbonara sås (som jag gjorde ytterst lite av och med 3% grädde). Inget mer. Ska kanske ta med en appelsin på min promenad? Ladda upp med C vitamin. Fast då är det smartare att ta kiwi i och försig.

Jag tror att jag kanske, kanske gått ner lite i vikt. Vi har ingen våg så jag vet inte, och jag vill inte köpa en för de är dyra. Oerhört irriterande att inte kunna väga sig faktiskt. Men jag har allt bra många kilon att gå ner även om jag redan tappat ett eller två. Minst fem kvar. Och det är många. Men som sagt, det behövs, jag är inte löjlig, bara realistisk. Jag vill ligga på en lagom BMI nivå, hällst näramre 20 än 25, så man har lite marginaler att spela med. Jag har inte dåligt självförtroende bara för att jag fattar att jag är överviktig. Det handlar mer om insikt. Jag mår inte ett dugg dåligt av att se ut så här, men jag hade varit gladare om jag var smalare. Missförstå mig rätt nu. Jag är inte ledsen över min vikt, men kan bli gladare. Gräset är alltid grönare på andra sidan. Så är det.

Kolla din egen BMI här!

Ja, en kiwi och en promenad till hamnen får det bli.



Som ni ser är jag inte tjock, men några kilon färre vore gött!
Så jag borde hålla mig borta från sånt som jag dricker på bilden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0