En förmiddag avklarad

Nu är det strålande sol här för andra dagen i rad! Det blåser i och försig ganska friskt, men det finns många små krypin med lä i våran trädgård, så det gör inget! Idag gick jag upp tidigt, så himmla tidigt som strax innan åtta, jag skulle nämligen på en jobbintervju i gammla stan, inställningstiden var 10.30, jag gillar inte stress så det fick bli en tidig morgon. Jag tog en dusch, slängde i mig en skål flingor och gav mig iväg. Männen jag pratade med om jobbet var trevliga, men jag tror mina chanser är små, jag har varken bartender eller servitris erfarenhet vilket de önskade.

På väg hem igen tog jag mig en närmare titt på Cours Saleya, vilket kort och gott är en marknad som sträcker sig genom gamla stan, strax innanför valven som vätter mot Promenade des Anglais och medelhavet. Jag gick därifrån med en basilika planta, en påse vitlöksmarinerade oliver (man köper dem på lösvikt, de var super smarriga!) och en handgjord tvål med lavendeldoft.

Jag tog spårvagnen tillbaka till Carrefour, tog en snabbis och köpte mjölk och lite annat, sedan gick jag hem. Ja, jag gick! Hela långa vägen. Som dessutom är en enda lååång uppförsbacke. En ganska rejäl sådan. Men jag tänkte som så att det är dags att ge min rompa (som lillsyrran kallar det) lite extra workout.

Nu ska jag ut i solen och plantera min basilika. Avnjöt faktiskt lite av den nyss ihop med färsk tagiatelli med basilikasmak och carbonara sås. Yummy!



Ruben (Holland), Andy (Yorkshire), Tom (London), Gabriel, Bobby (Irland) och Jag
Visst är det supersnyggt med mina foppatofflor till min outfit! (Not! Jag tog på mig dem för att kunna bemästra trappan upp till tak-terrassen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0