Anti Ben & Jerry

Nu får det vara nog! Jag är så förbannat trött på folk som bloggar om/pratar om den där jäkla Ben & Jerry glassen och hur underbar den ääääär. Nu bloggar jag själv om den, ja visst. Men för att gnälla.

Folk verkar tycka att den är cool, en slags status-glass. Att man är häftig bara för att man äter en jäkla glass. Lägger upp bilder på sina bloggar på glassburkar och nämner glassen flera gånger i veckan. Ingenting kan vara så otroligt gott så att hela sverige helt plötsligt vill skriva om/ prata om det bara för att man älskar smaken. Nej. Det köper jag helt enekelt inte. Folk har kollat för mycket på såpor från Usa där folk sitter uppkupna i soffan med en enorm cylinderformad glass burk och äter med sked rakt ur paketet. Då vill vi också vara sånna, för så gör de ju på teven! Att äta glass direkt ur paketen, om paketen är så stor att det lätt är mer än en portion, är ju vidrigt!

Hata Ben & Jerry.

Jag har aldrig ens smakat på glassen, jag tycker den är på tok för dyr. Sen är jag ingen glass människa heller, men endå. Den kan inte vara så god att folk blir besatta.

Så sjukt trött på Ben & Jerry.

Kommentarer
Postat av: J

Haha. det är det som är grejen med ben&jerry's glassen den är precis sådär sjukt god att man inte vet vart man ska ta vägen och då är inte jag heller en glass-människa. Men denna glassen är verkligen helt gudomlig. Att den sedan är hutlöst dyr är ju faktiskt en helt annan sak, men god det är den.



Dock råder det lite fjortis-jag-tittar-för-mycket-på-tv-och-vi-vara-som-dom- hysteri över den glassen. Men jag måste nog dessvärre hålla med den är något alldeles extra!. Sedan är paketen ganska så små tyvärr så det blir inte mycket glass vilket gör det ganska så bekvämt att gräva direkt ur paketet. haha

2009-04-15 @ 12:09:43
URL: http://jencie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0