Åååka pendeltåg

Idag var jag uppe hyfsat tididgt för att verkligen ta tåget till Antibe, hade jag inte gjort det idag hade jag inte hunnit dit förens nästa vecka. I morgon ska jag nämligen få "dagjobba" som det kallas här nere, på båten Glen är kapten. Dagjobba eller daywork som det kort och gott heter innebär att man är lite ev en lösdrivare som tar job vart hän det dyker upp, som i morgon, de ska skura och fixa båten ordentligt innan ägaren kommer, så de kunde behöva lite hjälp. Åtta timmars jobb i Beaulieu sur Mer och 100€ mer på fickan är inte helt fel. Bra att ha lite jobb att skriva ner på mitt CV också. På fredag ska jag åka till Monaco på morgonen för att hälsa på tjejerna (som jag aldrig träffat innan men Gabriel har fixat detta) på båten Nathalie så ska en av dem där visa mig lite hur saker och ting fungerar och är, bara så jag kan låtsas som om jag har jobbat mer på båtar än jag gjort när jag söker jobb... Clever va! Fusk på hög nivå!

Efter det får vi se vad som sker, jag och Gabriel paratade lite lätt om att eventuellt gå på bio i Monaco på fredag kväll. Det kostar från ca 6-7€ trodde Glen, vilket innebär att det är något billigare än hemma. I Monaco! Hmmf det säger en hel del om de svenska bio-priserna, vilka jag för övrigt har hört är bland de dyraste i hela världen.

På lördag blir det grillparty i trädgården vilket jag verkligen ser fram emot nu! Ska bli kul att dricka sig onykter och umgås med folk, nära och bra till sängen sedan när man väl vill sova... När det nu blir, känner jga folket här rätt kan det bli söndag förmiddag i värsta fall! Haha, annat än hemma det. Igår kom Glen hem med hemmabiosysten, förstärkare och andra sådana prylar, i kväll kommer han hem med en ny teve, tydligen en av Samsungs värstingmodeller. Detta kittet kostade runt 4000€ berättade han... Med dagens valutavärden blir det strax över 44600:- Killar är fan inte kloka! Ja, jag ska inte klaga, jag och Gabriel kommer ha nytta av sakerna så länge vi bor ihop med Glen. Jag får väl göra som alla andra som skryter med vad deras liv innehåller och lägga upp en bild på rubbet någon dag, det ser faktiskt ganska häftigt ut, speciellt med Glens lilla mixerbord bredvid!

Hoppas Gabriel hinner med ett hyfsat tidigt tåg idag. Fan vad jag älskar den franska olkaltrafiken, att åka tåg är så mycket goare än buss, och här går det tåg hela tiden, överallt och till ett billigt pris!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0