Dubbelpipigt

Helgen lider mot sitt slut och jag sitter framför tvn efter att ha kollat på Mord i sinnet. Jag tänkte göra en liten resume av helgen, som började med att jag låg hemma i soffan och kollade på film i fredags kväll. Jag jobbade natten mellan fredag och lördag, mindre rolig. Gabriel var med firman på Ullevi på någon slags cross-freestyle uppvisning. I går ringde Linda och väckte oss, jag och hon hade planerat att ta en långpromenad. Jag begav mig hem till henne, där det bjöds på nybakat bröd och kaffe. Suvi kom förbi, och tillsammans gick vi hem till henne, vilket är ca fem kilometer. Efter det gick jag och Linda tillbaka. Tover var väldigt grinig på vägen hem, så Linda bröt mot alla regler och mutade henne med lite choklad. efter promenaden åkte jag hem till Gabriel. Vi slappade här hemma ganska länge innan vi beslöt oss för att åka till Edet. Jag var tvungen att lämna in några nycklar på jobbet.


Tove och Bella väntar på att Linda ska komme ner från Suvis lägenhet så vi kna gå hem igen.


Precis utanför jobbet var det säkert över hundra-hundrafemtio personer. De hade samlats för att kolla på streetrace. Det finns en kille här i Edet som brukar annordna lite sådana saker, och nu verkar det som han valde hemmorten denna gången. Polisen kom naturligtvis efter ett tag, och folk skingrade sig. Men bara för en stund, de drog vidare till trollhättan och racade där is tället, men givetvis kom polisen även dit. Själv var jag troligen och åt kebab på grill-X i Trollhättan vid det laget, världens bästa kebab-ställe!

Idag åkte jag, Gabbe, Andrius, Linda och Tove till älvhögsborg och badade. Det var mysigt, synd att man gör sådant så sellan. Tove var ganska grinig nästan hela tiden, men jag har inte så ont av det, hon är ju bara strax under två, barn som är så små kan ju inte berätta själva vad som är fel ibland. Troligen mådde hon dåligt, vi fick senare erfara att hon evetuellt åkt på den beryktade Edet-magsjukan. Väl hemma hos Linda igen hoppade Donken in som barnvakt medans Tove skulle sova middag. Jag. Linda och Gabbe gav oss ut med hundarna för att skjuta lerduvor. Jag är riktigt stolt, jag träffade flera stycken, trotts att detta var första gången jag testade! Gabriel var ännu bättre, och yträffade nästan alla. Även han är helt grön när det gäller lerduveskytte, men han har lekt en hel del med luftgevär och liknande.

Vi bestämde oss för att gå hemmåt igen när hundarna ballade ur, de, eller rättare sagt Bella, blir helt galen när man skjuter lerdvor. Det blev lite fika och smörgås hos Linda, sedan vaknade Tove och sandlådan blev nästa anhalt. Det var otorligt mycket leksaker där, Vi gjorde ett ryck och rensade rejält, så nu ser man sanden igen. Dennis kom hem och det blev mera kaffe. Efter detta åkte vi hem och fixade tacos, landade i soffan och har stannat här sedan dess.

En härlig helg må jag säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0