En äkta julhatare

För någon veckasedan var jag ute på Överby i Trollhättan. På någon konstigt sätt slutade det med att jag åkte hem med både en julstjärna för fönster, och en liten lyckta i form av en tomte. Det måste vara Camilla som lurat mig till detta, jag firar ju inte jul! Fast å andra sidan så gör inte Camilla det heller.

Våran familj bestämde enhälldigt för några årsedan att sluta fira jul. Jag tycker det var ett väldigt bra beslut, att slippa pressen och stressen som jul innebär. Det känns mest som om julen innebär att man måste stressa runt för att hitta en massa julklappar som folk knappt uppskattar endå. Ungar får berg av julklappar vars papper de river av, presenten beskådas lite snabbt, läggs i en hög för att låta nästa present genomgå samma snabba procedur. Sen tycker jag att affärer och liknande dödar julen sakta men säker, så att den inte andas när själva dagen väl är framme. De smyckar butiker och fyller hyllorna med hysteriska mängde pynt så långt innan jul att när den väl är nalkad är man trött på allt det där röda och glittriga. Att vara och handla strax innan julafton är ren pest och pina. Folk är inte precis omtänksamma mot varandra när de trängs och stressar bland hyllorna för att hitta den perfekta sistaminuten julklappen, som inte hunnit inhandlas än. Och ja, det var det där med der röda och glittret, och ofta grönt lite här och där. Man blir ju yr! Men något som är, om möjligt, ännu värre måste vara mellandags rean. folk är hysteriska! fullkomligt galna i jakt på reapriser. Nej, usch jag gillar inte julen, och är glad att jag troligtvis ska vara bortrest de flesta dagarna i December. trotts detta lägger jag upp en bild på min nya tomtelyckta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0