Pengar kvar tills löning?

Att kura ihop sig under en stor filt med massvis av tända värmeljus är inte allt för fel ibland måste jag säga. Idag blev en sådan dag. Efter att ha vaknat vid tretiden (ja jag jobbar ju natt) åkte jag hem till Camilla och vi gick ut med Dixie. Sedan satt vi hemma hos dem och snackade lite. Nu sitter jag här efter att ha smällt i mig makaroner,ugnsstekt falukorv och kokta färska grönsaker. Jag tänkte jag skulle testa att ha en slags "lätt" ost på korven och se vad den gick för. Men det misstaget gör jag inte om, osten smakade ingenting och var torr och tråkig.

Idag har jag lite tajt med pengar, har bara några hundra kvar i plånboken och på kortet har jag runt 59kronor. Detta har inte hänt mig på väldigt, väldigt många månader, och jag måste säga att det är en hemsk känsla som infinner sig i kroppen när man inser att man bara har några få slantar kvar. Och då är det ändå löning i morgon. Att pengarna sinat är väl inte helt konstigt. Gabriels kurs han gick kostade oss runt tiotusen. Och min resa ner till frankrike i början av denna månaden blev ingen billig resa, bara flygbiljetten kostade något över tretusen. Sen kostade hotellet över tusenlappen. Sen var det alla vanliga utgifter på detta. Och så ska jag väl erkänna att jag brände en del pengar när jag väl var i frankrike. jag köpte bland annat en väska till mig själv, skor åt Gabriel, tröja till Tommie, sprit till mig och Camilla, en dassrullehållare till mamma och så vidare.

Och så ska man till Frankrike snart igen, men denna gången blir det inte hotell som tur är! Det blir en trerummare i centrala Nice, som Gabbe får låna av killen som är bosun på båten de jobbar på. Det är gött, för vi får låna den helt gratis! Synd bara att det inte är så varmt där nere längre!


Från mig till Gabbe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0