Sjukvården i sverige suger

Ligger i nerbäddad i soffan med dubbla lager kläder och ett stord dubbelsängstcäke. Jag är sjuk. Det händer inte ofta, nästintill aldrig skulle jag vilja säga. men nu hände det, och till råga på allt ska jag jobba i natt. Ut i minusgrader och springa upp för trappor, eftersom hiss saknas i så många hus. Kul? Nej. kristina kunde inte ta det sa hon för hon hade ont i foten... Förra veckan var det knät. Det är nästan så man börjar undra. Men jag vill inte vara sån men.. Jag vet hur mycket hon hatar att jobba så...

Var ute och red i eftermiddags med Jonna och Linda. Jag galoperade flera gånger, en härlig känsla men ibland blir jag väldigt osäker och saktar ner. När vi satte oss i bilen insåg jag att jag frös som en tok, och hade huvudvärk som hette duga. Halsen var lite s,å krasslig redan i morse, men det ignorerade jag eftersom det ofta kan bli så så här års. Typiskt. Jag är väl hög på alvedon och otrivin nu, jag gillar inte såna saker, tabletter och annat kemiskt. tar det inte i vanliga fall om jag är sjuk, men nu ska jag ju jobba. Jag är nästintill resistant mot penicillin, eftersom jag var väldigt sjuk väldigt ofta för några årsedan. Det gick långt en gång, och jag blev inlagd på Näl eftersom min sänka gick över vad de kunde mäta på första provet i Edet. Hade de lyssnat från första början på mig på vårdcentralen hade det troligen inte gått så långt. Men vården i sverige är undermålig, det vet vi ju sedan gammalt. Till sist var mitt immunförsvar utslaget. Men det är en annan saga det.

Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0