29 November i Lilla Edet

Dagen började tidigt idag, i alla fall för en som är van vid att jobba natt. Strax innan nio var jag uppe hos Linda med Andrius bil. Hon skulle hjälpa oss köra lite av mammas och Camillas flyttlass. Jag är en mes och vågar inte köra med släp, så därför ställde snälla Linda upp. Efter astt åkt fram och tillbaka mellan Götaslätten och Sätergården hela förmiddagen åkte jag och Linda tillbaka hem till henne strax innan tolv.

Jag skulle passa Tove till någon gång innan två, då skulle morfar Stefan komma och hämta henne. Jag var helt utslagen, men som tur är så är Tove världens raraste lilla tjej och lyssnar verkligen på vad man säger. Hon kanske trottsar lite en gång för att testa en, men visar man bara att man inte ger sig så lägger hon ner med en gång. Vi åt två ostvörtmackor sedan var det dags för sängen. Jag var lite orolig över hur hon skulle vara mot mig, barn brukar ju försöka köra med de som inte är deras päron. Men det gick galant och hon la sig med en gång utan viadare protester. Jag la mig på soffan och somna som en sten framför teven och sov tills Stefan och Emma (Toves moster) kom. Tove hade precis vaknat så tajmingen var på topp!

Från Tove åkte jag raka vägen hem till mina soffa och somna om som en sten ännu en gång. Så jag sov från tre till halv tio i kväll, vilket jag anar var välbehövligt. Jag ville inte sitta hemma, så jga packade lite kläder, chips och cola och åkte mot Edet. Jag tog en sväng in på Boströms och köpte lite mer chips, både jag mamma och Tompa är chipsmonster, så jag anade att det lilla jag hade innan inte skulle räcka långt. Hos mamma duschade jag, sen satt vi och kollade lite på internet och pratade tills jag åkte hem.

Hoppas jag är lite piggare i morgon, jag missar till min förtvivland Sveas utställning. Det är riktigt roligt och intressant att åka på utställning och se alla roliga, fula, söta och knasiga hudraser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0