Våta drömmar

Jag tog mig en lite närmare titt i badrumssspelgeln förut. Det var ingen vacker syn, en veckas ihärdigt hostande och konstant soffutslitande har satt sina spår. Jag konstaterade att jag hade en gråglåmig ton i ansiktet och mörka påsar under ögonen. Under ena ögat verkar jag dessutom ha fått någon allergisk reaktion eller linande, det ser ut som röda utslag eller eksem. Håret kan jag kanske inte skylla på enbart denna veckan, men eftersom resten såg så hemskt ut såg håret om möjligt värre ut än vanligt. Blonderat med en ganska markant utväxt, sletna toppar, och kanske värst av allt, det har en lite gulare nyans än önskat. Håret kan jag kanske inte åtgärda idag, men jag skickade i alla fall ett sms till min frisör och kollade om hon är ledig någon dag det närsmaste.

Hur som hellst så bestämde jag mig för att passa på och sola när jag åkte in till Edet. Jag gillar inte att sola, alltså, själva akten, ligga där i ett klibbigt, svettigt och outhärdligt varmt solarium. Som massa andra människor legat och gnuggat sina svettiga kroppar mot strax innan jag lägger mig där. Det är inte tilltalande helt enkelt. Men efteråt ser man fräschare ut, och det är ju det som är meningen. Vi får väl hoppas att det inte är en lika hemsk figur som stirrar tillbaka på mig imorgon när jag synar mitt ansikte i spegeln.


Så såg jag ut när jag såg migsjälv i spegeln.


Jag har heta våta drömmar (inte ordagrant naturligtvis) om nya Nikon D90. Jag kan bara föreställa mig hur det skulle vara att få hålla den i mina händer, vrida på rattar och trycka på knappar, och veta hur denna underbara skapelse vore min! Visst är min D40 en bra kamera. För en nybörjare. Sedan vill man bara ha bättre och bättre. Min D40 slår de flesta vänners (om inte alla) kameror, eftersom de nöjer sig med kompaktkameror, eller, ännu värre, mobilkameror! Jag får nästan rysningar bara jag tänker på det. Dessa usla mobilkameror. Jag småler mot alla naiva människor som tror att megapixlarna är allt som behövs. Nej fy skäms på dem, bara för att mobilkamerorna börjar få mer och mer pixlar blir de inte jämförbara med riktiga kameror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0