18 December

Detta skrev jag igår runt 21 tiden men det har av någon underlig anledning inte publicerats, så jag gör det nu igen


Egentligen borde jag vara så trött att jag stupade vid detta laget. Men jag känner mig inte så trött, bara i benen och fötterna. Kunde som vanligt inte somna, så jag läste tills Gabriel gick i morse. Somnade inte ens då, utan låg vaken tills efter sju. När alarmet ringde var det lika välkommet som en hink sand i Sahara ungefär. Jag hade ställt den på nio eftersom jag tänkte åka in till Antinbes och gå till marknaden. Men som det tidningsbud man är har man vant sig vid konstiga sovrutiner och jag studsade upp ur sängen.

Gjorde mig klar för avfärd och var uppe vid Gare SNCF (tågstationerna som är lite större i Frankrike går under den benämningen) strax efter tio. När jag anlände till marknaden blev jag glatt äverraskad, det var ännu mer stånd än vanligt, antagligen för att julen nalkas. Hur som hellst så blev jag mäkta nöjd över att hitta maybellines dream mousse blush för ynka 2 euro! hemma kan man få punga ut runt nittio spänn om man har otur. På tal om otur såg jag att The Body Shops foundation som jag köpte i Kungälv för 230 riksdaler bara kostar 19 euro här. Men man akn väl inte alltid ha tur antar jag. Kom även över ett Maybelline nagellack för 2 euro.

Efter att kollat klart på markanden gick jag till Entermarche och handlade lite matgrejer. Trist. Sedan åkte jag tillbaka till Nice, gick till lägenheten och lämnade av mina grejer, hämtade kameran och en bok och begav mig till stranden och Promenade des Anglais. Påväg tillbaka upptäckte jag en kyrka som till och med ligger på samma gata som lägenheten vi lånar!

Efter det blev det till att fixa ihop en köttfärspaj, smälla i sig den tillsammans med Gabriel och ge sig av till Gare SNCF igen för att ta tåget till Cros De Cagnes där vi skulle kolla på ett rum som ett par vill hyra ut. Nu har vi tagit oss tillbaka igen, med 200 bussen, som är Franska rivierans svar på västtrafiks 600 typ, den går mellan de viktiga ställena och stannar på massa små stopp därimellan.

Här kommer lite av dagens kamera lekande:


    
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0