Ute kväll på Sand, träffade på en karikatyr av askungens elaka styvsystrar!

Nu har man äntligen fått klippt av manen och dratt i några slingor! Gjorde det på Fridas salong, City salongen, i Kungälv. Hon är grymt duktig och jag har aldrig blivit det minnsta missnöjd! trott att jag annars ofta blir det. Efter klippningen åkte vi till Allum som ligger i Partille, för att julhandla. det blev i princip inget inköpt, förutom en ögonskugga. Tidigare på dagen köpte jag en foundation i Kungälv, på The Body shop.

På kvällen bar det av till Sand med Jonna och Pamela. När vi kom dit satt det lappar på fönstren om någon tjej som skulle ha födelsedags party på Sand. Min första tanke var: Vem fan bryr sig? Min andra tanke var: åh har hon också åkt till någon skojare i göteborg som sminkar upp och tar kort på vem som hellst, och tar sjukt mycket betalt för något JAG kan göra hemma? Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker folk är blåsta som tar de bilderna. Fjolligt! Men det är upp till var och en, jag akn ju göra det hemma som sagt, så jag har väl försprång där. Och när vi stod i kön såg vi en väldigt (inte för att det spelar roll, men jag vill ge en uppfattning om hur hon såg ut) rund tjej, rättare sagt, tjock. Hon var dessutom otroligt kort. Hon hade på sig en klännig som kanske hade varit snygg på en normalbyggd tjej, men på henne såg den ut som ett skämt. Hon såg ut som en karikatyr på någon ond sago prinsessa. Håret var överstylat och hon var översminkad. Okej om man ska på värsta balen eller så, men Sand? Som är ett av Trollhättans typ töntigaste uteställen? Hon kanske hade varit vacker om hon varit lite smalare, ansiktsdragen försvinner ju ganska mycket om man är tjock, i alla fall på de flesta. Både jag syrran och Jonna blev chokade av att se denna karikatyrtjej, som dessutom sprang runt och betedde sig som en äkta dramaqueen. Sedan insåg vi att det var hon. Tjejen på bilden, födelsedags tjejen! Usch och fy vad pinsam hon var!

Hon bad vakterna släppa för folk från "hennes lista" före alla andra. De sa att nej, så gick det inte till. Lista? den kan inte varit lång, för det var ovanligt lite folk på Sand. Väl inne på Sand sprang hon runt och frågade alla ja känner om "de var hennes gäster"  Hennes gäster? Vem trode hon att hon var? Nej, vi var där för att det är dit vi brukar gå. Jag har så svårt för människor som hon, tror att de är mer än andra.

Jag kollade in hennes blogg, mest för att se vad hon skrivit om årdagen och partyt på Sand. Där såg jag att hon har en katt, en perser. Klart att en tjej som hon ska skaffa en katt vars ras är starkt kritiserad och sönderavlad så att de har fysiska defekter. Det är ju en modekatt! Det fanns dessutom bilder på den stackars kraken i kläder!!! Fy fan! Inte nog med att folk tvingar på hundar kläder, men en katt? Svea och Tiger vägrar att ens ha halsband! Hur kan man vilja ta ifrån ett djur hela dess instinkter och värdighet genom att dra på den trasor som är till för utseendets skull? Det finns saker som är praktiska, täcken och reflexvästar tillexempel, men en klänning på en katt? Nej fy fan vilken brud! usch! Kolla om ni vill: www.my-pink-passion.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0