Som i en saga

Idag vaknade jag strax innan tolv, ovanligt? Nej, inte precis, men jag ar ju en nattmanniska sa jag lag och laste tills valdigt sent (eller snarare tidigt i morse). Det ar inget man kan andra pa efter bara tre dagar. Jag kanske har vant dygnet ratt lagom tills att jag ska aka hem?! Vem vet.

Jag fyllde badkaret och hoppade i, och dar har jag plaskat runt tills nu ungefar. Pratat lite med katterna, oppnade balkongen at dem. Matade fisken. Nu funderar jag pa frukost. Igar roade vi oss med att titta pa lite svensk webbTv och dricka vitt vin. Jag upptackte till sist att det till och med var gott... Innebar det att jag nu har lart mig dricka vin kanske? Tank vad miljon kan paverka en! Till middag var det spagetthi bolognese med franskt vitt brod. Tank om man alltid kunde leva sa har, det later for mig som en saga. Jag har alltid varit validgt faschinerad av detta landet, redan innan jag ens borjade lasa franska i sjundeklass. Jag tror det borjade i fyran ungefar, nar vi gjorde sota sma arbeten om olika lander.

Vem vet, snart kanske det blir verklighet for mig. Vi ska i alla fall kolla pa en lagenhet idag. Eller, rattare sagt, en studi. Jag ar radd att den ar for liten aven for oss, som inte ar krasna. Men vi far se.



Phoebe, en inte allt for sot katt


Au revoir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0