Serier man minns

Sitter och kollar på East enders (det kanske är ett ord?) på BBC prime nu. För att vara brittiskt är det helt okej. När man är henna hos Gabriels mamma brukar det rulla på hela dagarna, så man har sett endel förut, vilket gör att man faktiskt hänger med lite i handligen. Precis som alla andra såpor på teven kan man missa säkert tjugo - trettio avsnitt utan att vara lost när man väl ser det igen. När jag var yngre följde jag Sunset Beach på Tvn, och tro mig, där kunde man missa nästan ett år men inte mycket mer hade hänt nästa gång man kollade. Den serien är egentligen väldigt usel och jag är inte imponerad på skådisarnas insatser, men då när jag gick i mellanstadiet fäljde jag den slaviskt.

Jag följde även Vänner och Fiender, en svensk såpa man knappt minns. Vad jag minns däremot är att några av mina vänner låtsades att de var som tjejerna i serien, och köpte med flit dunjackor i samma färger som dem, pippigul var en, spygrön var en annan. Jag hade också en pippigul dunjacka och var enormt stolt över den. Då gick vi nog i fjärde klass. En annan serie som kanske höll lite högre klass var Skila Värdar. Den lär väl alla som vuxit upp på nittiotalet följt någon gång i sitt liv! Eller Rederiet! Den är ju kult! Shit vad många gammla serier man kommer ihåg bara man tänker efter!

Jag kollar egentligen väldligt lite på tv nuförtiden. Jo, förvisso har det blivit mer sedan Gabriel flyttade, men när han bodde i Sverige kollade vi på tv en kväll i veckan, torsdagar, Hells Kitchen. Annars blev det nästan inget mer alls. I September minskade vi tillochmed vårat kanalutbud till lägsta möjliga, eftersom vi aldrig använde teven.

Hur som hellst så hoppas jag att Gabriel är påväg nu. Det är tågstrejk som vanligt i detta land, så man vet aldrig hur lång tid det kan ta. I morse stannade inte hans tåg i Monaco som det egentligen ska, utan gick vidare, just för att det är strejk. Det slutade med att Gabriel hamnade på en station i Italien och fick ta nästa tåg tillbaka och hoppa av i Monaco. Han slipper i alla fall jobba ikväll som han egentligen skulle ha gjort!

 
Vänner och Fiender


Skilda Värdar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0