Borta bra men hemma bäst?

Nu har man precis hunnit rekognicera så att allt står rätt till här hemma i huset. Hemma i huset... Hmm jaa. Mamma hämtade upp mig på landvetter runt halv elva, stackarn trodde mitt plan skulle vara försenat, för det var ju planet från Lyon som ligger i Frankrike. Men jag hade ju mellan landat i Amsterdam, det visste inte hon, så hon fick en glad överraskning. Efter det tog vi en snabbis till McDonalds i Nödinge, tacka gudarna för det, huvudvärken som plågat mig försvann och jag blev genast klarare i min suddiga knopp. Jag var bara tvungen att titta in hos mamma och Tommie en snabbis, i deras nya lya. Den var superfin, och jag tror den lägenheten kommer bli toppen för dem. Mamma trivs redan och älskar stället, vilket gör mig glad, finns ju inget bättre än att se mamma glad!

Och nu sitter jag här hemma. Hemma? Usch. Det känns inte som om jag kommit hem. Under hela resan väntade jag mig att känslan av att åka hem skulle infinna sig, men icke. Jag kände ingen som hellst glädje eller lycka över att åka tillbaka till Sverige. Inte ens tanken på att komma tillbaka till mina kissemissar fick mig att längta. Jag längtade bara efter att åka tillbaka till det jag lämnade bakom mig. Gabriel. Jag har tänkt fram och tillbaka nu i felera timmar, och jag tror inte ett hem kan vara ett hem för mig, om jag inte lever nära den jag älskar. Det är där han är som är mitt hem. Vart han än är. Jag tror inte jag någonsin kunnat tänka mig detta förut. Jag har aldrig trott att jag skulle kunna komma att älska någon förutom min närmaste familj, så som jag älskar honom.

Att åka ifrån familjen är en helt annan sak än att åka ifrån den du lever ihop med. Familjen finns alltid där, nära, nära, även om den så är tusen mil bort. På något sett kan man befinna sig på andra sidan jorden, men endå känna att familjen finns precis runt hörnet.

Är det verkligen så att borta är bra, men hemma bäst? För hemma måste ju vara här, i våran kommun, våran uppväxtort, där vi har familjen, där vi har huset. Och just nu, efter två veckor i Nice med Gabriel, så känns det inte som om Lilla Edet är bäst.

Kommentarer
Postat av: J

Förmodligen så är väl ditt hemma med Gabriel. Det har inte med platsen att göra i sig. Pernilla du har verkligen åk dit hehe. Själv har jag kommit till den insikten för många år sedan. Det gäller bara att träffa rätt. Jag skulle kunna bo vart som helst i världen, bara jag fick bo tillsammans med honom. Så jag förstår verkligen när du skriver. Vilken insikt va. .

2008-12-22 @ 10:39:41
URL: http://jencie.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Ja det är väl så.. Jag har ju bara varit tillsamma´ns med Gabriel i tvåochetthalvt år, inte mkt jämfört med era hur många det nu blir...? Men jag antar att när det väl är rätt så vet man det oavsett tid.. Ja som lovade mig själv att aldrig "åka dit"! Hmm.. ja som tyckte det verkade bäst att hålla folk på avstånd.. Attans vad jag misslyckades.. som tur är!

2008-12-23 @ 01:31:04
URL: http://vanillab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0