Bantning + alkohol?

En bild från November förra året då jag och Gabriel lämnade vårat hem för en dagsutflykt till MonacoVaknade vid tvåtiden idag. det kan tyckas vara sent, men jag gick trotts allt och la mig vid sjutiden i morse. Jobbade i natt, ska jobba i natt igen. Det är helt okej att jobba, ibland till och med skönt, bara det inte regnar. I natt  var det lite ahlv segt, eftersom jag är sådär jobbugt småsjuk. Jag har varit det i över en vecka, och det börjar gå mig på nerverna något otroligt nu.Jag hostar, snorar, huvudet snurrar och jag har ont i halsen. Hoppas bara det är borta innan Edetnatta, the event off the year här i hålan man bor i. Alla man gillar är där, alla man inte gillar är där. Får se ur det går i år. ka ut med tjejerna på fredagen, ska bli riktigt kul. Påläggen får följa med på lördagen. Då ska även Linda med, henne är det fart i och hon är riktigt rolig att festa med. Tyvär kan inte Jonna följa med på lördagen, hon ska vara hemma med sin son då, hon går ut på fredagen istället. Ganska bra när man kan göra som hon och Joakim, turas om!

Jag saknar Frankrike otroligt mycket just nu. Det är kanske för att hösten och vintern närsmar sig med stormsteg. Förra hösten bodde jag i Frankrike. Provance och rivieran. Det var sjukt skönt att slippa fde tre värsta sverige månaderna, Oktober, November och December. Det var varmt tils början av December, då fick vi ta på oss långärmat och vanliga byxor i stället för shorts och tshirt. Men det är inte bara vädret jag saknar. Jag saknar allt! Folket, maten, stämningen. Allt! Alla är så mycket trevligare och mera öppna. Här i sverige är vi så mycket mind your own buissnes. Vi saknar en viss artighet som alla hade där nere på rivieran. Hela livet kändes lättare där, trotts att vi bodde hos en kvinnohatande smygbög i ett par veckor. Jag har inget emot bögar, inte alls. Men när de verkligen hatar kvinnor märkbart, då har något gått väldigt fel. Och så var det hos herr S.

Jag har för ovanlighetens skull redan börjat planera helgens outfit. Detta fenomen är inte alls likt mig. Jag ska nog ha min nya väst, och någon enkel tshirt eller ett linne under. Byxor blir mina vanliga blåa jeans som jag alltid har. Jag måste verkligen investera i ett par nya, men jag vill inte göra det innan jag gått ner lite i vikt igen. Jag har slarvat sjukt mycket nu under sommaren, jag har gått upp ca 4,5-5 kilo. Men jag ligger fortfarande ca 10kg under det jag vägt som mest, så helt åt helvete har det inte gått. Jag tackar min lyckliha stjärna att jag trillade över Cambridgekuren. Utan den hade jag aldrig klarat av att gå ner. Med den är det ganska lätt att tappa kilona. Det svåra är bara att hålla vikten efteråt. Men jag hade lyckats, om jag bara hade ätit normalt, och inte mölat imig pizza 1-2 gånger i veckan, och därtill otaliga liter av coca cola. Drickand är det största felet i mitt liv. Jag dricker mig fet helt enkelt. Och denna sommaren har jag druckit alla helger utom ensedan början av Juni. Det gör inte saken bättre. Vodka+apelsinjuice med tillhörande dagenefter pizza och 1,5 liter cola. Vilken diet va! Nej, efter Edetnatta är det hårda tag som gäller! Skulle faktiskt gått en långpromnmead med Linda nu i eftermiddag, men hon ställde in. Hon lät ganska trött, så det kan jag förstå.

Innan nästa badsäsong (beachen 2009) ska jag inte väga ett kilo över 65. Det blir till att kämpa, men det är ett helt rimligt mål.

See ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0