Schwiiz

Nu vet jag varför det tagit nästan 1,5 år för mig innan jag besökte Schweiz igen efter min utflytt. Separationångesten kommer bli stor i morgon.

Ibalnd säger jag bara fan för att ha rest och upplevt så mycket, för det är väldigt svårt att tänka sig en framtid där hemma med fast jobb och boende, en vardag som Svensson och har man tur några veckors semester under Sverioges regnperiod. Jag kan inte i min vildaste fantasi se mig själv flytta till Sverige nu och skaffa fast boende och allt det där. Redan sista månaden när vi var hemma nu började jag känna mig otålig för att få komma iväg! Visst finns det saker som gör att man vill stanna hemma också, många anledningar, men jag har så svårt att tänka mig att jag skulle vara nöjd/lycklig med att bo i Sverige och leva Svenne-banan liv.


Ja ja, vi får se, någon gång kommer väl även jag vilja dra i bromsen, stanna hem och ta det lugnt. Kanske.


Stort, stort tack till min vän Christian som lät oss bo här hos honom under denna veckan! Det har avrit riktigt trevligt och roligt! Grillning på terrasen i Triemli som "förr" (om man nu kan säga förr om något som bara var för 1,5 årsedan). Det är oerhört schysst av honom att ha massa folk boende hos sig titt som tätt!


Christian, Jessica och Rita inväntar grillat i Triemli!

Att även få träffa de två tjejer som är kvar är ju super! Rita, som har varit här sedan jag kom hit 2010, och Jessica som kom under sista halvåret jag var här. sedan var det några av googlemänniskorna osm man lärt känna genom Christian, som vi träffade bland annat på Googles kontor häromdagen. Och oj vilket kontor!!! inte undra på att folk stannar länge på det företaget!

Rita, jag, Gabriel och Christian


nej, nu ska jag förbereda mig för kvällen, blir en tur till El Local! Vi ska möta Rita och Jessica där senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0