Nischade bloggar suger

Kom att tänka på en sak som jag tänkt på då och då de gånger jag kollat blogg.se's förstasida. herrejösses vad nischade alla bloggar verkar vara nuförtiden, och det verkar inte vara särskilt många stigar att välja för sin bloggfärd!
De allra vanligaste bloggarna verkar vara:
Modeblogg
Fotoblogg
Mammablogg
Mode+mammablogg
Foto+mammablogg
Mode+foto+mammablogg
Matblogg
Tycke rdet är sjukt trist att läsa bloggar som verkligen spetats in på att tillhöra en viss genre. Varför är så många bloggare så rädda för att bara vara sig själv? För en person är ju så mycket me rän enbart mode, eller enbart en modeintresserad mamma, eller fotograf eller... Ja, ni förstår nog. Folk vill helt enkelt kamma hem läsarsiffror antar jag, och då nischar de sig för de tror det ger fler läsare. Det gör det säkert. Men hur mycket peronsligavspegling blir då bloggen?
Äsch, hälften av alla bloggar är väl smyg-Kissie's, alltså, folk som utger sig för att vara sååå perfekta eller sååå än det och sååå än det andra, för att få fler läsare.
Löjligt tycker jag. Antalet läsare...? Jag bloggar för mig själv, för att en dag kunna kolla tillbaka, vilket jag också gör då och då. Och för min familj och mina vänner, så de ska kunna följa lite av mitt liv eftersom jag är så långt borta från dem och är dessutom sjukt dålig på att höra av mig till dem!

Kommentarer
Postat av: En chic mammas bekännelser !

det går nog bra med macy inte hört ngt än.



Jo duchess men hon bor hos ngr bekanta till oss :) jag är ingen kattmänniska och dom älskar henne, så hon har det toppen :) en kaninkompis och en kattkompis :)

2011-11-14 @ 21:51:04
URL: http://mizztang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0