Zürich, älskade stad!

Det finns en platts här på jorden som ligger mig varmt om hjärtat. Eller ja, det finns flera. Bohuslän givetvis, där man växte upp. Halmstad och dess vidsträckta stränder. Nice, medelhavets pärla. Zürich, upplevelsernas plats!

Det är just Zürich jag sitter och tänker på nu ikväll. Zürich underbara Zürich! Fast egentligen är det folket och allt jag var med om och upplevde som jag saknar mest. För när jag väl bodde i Zürich saknade jag Nice så mycket att det värkte i hjärtat på mig.



Christian, Maria och Fam, Zürichsee och Feldschlösschen


Visst känns det lite tråkigt att jag säkerligen inte kommer bo i Zürich, eller Schwiz för den delen, alls igen. Men samtidigt ser jag det som en period i livet då man lärde sig så otroligt mycket om sig själv och upplevde så mycket på så kort tid. Ett kärt minne. För jag tror nog att hade jag stannat kvar där hade det inte varit samma sak efter ett tag. Nu har jag så många undrbara minnen från stoj och skoj. Ingen "vardag" precis. För efter en längre period där hade ju även livet i Zürich blivit till vardag, och då hade nog magin varit bruten.



Sofie och jag


Jag är så himmla glad att jag gett mig ut i världen och prövat mina vingar. Att jag upplever saker som hade varit omöjliga att uppleva hemma i Sverige. Jag lär mig se livet från så många olika vinklar i och med allt folk man träffar och umgås med. Man lär sig så sjukt mycket om både sig själv, livet, världen och andra genom att resa!



Diana och Maria


Vem vet, kanske kan vi stanna en sväng i Zürich påväg ner genom Europa! Det vore så roligt att få vara där igen, sitta vid sjön och dricka lite Feldschlösschen. Äta en brezel eller tre, och lite schweinswurst!



Partypinglan Jenni shottar jäger i äggkopp!



Underbara Rita och hennes födelsedagspresent!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Är ni inte nyfikna på livet utanför europas gränser?

2011-04-05 @ 23:49:18
URL: http://jencie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0