Utvandrad kritisk mot viss invandring

Jag har generellt sett inget emot invandrare. Jag har bott ihop med en invandrare som kom till Sverige i hop om en ljusare framtid. En invandrare som integrerade sig genom att komma ut på arbetsmarknaden och lära sig det svenska språket. Min pojkvän är inte helsvensk. Men. Någonstanns får det vara nog. När Svenska Kyrkan börjar anställa imamer och när omskärelse är något den svenska sjukvården lagligt kan utföra, då blir man fanimig mörkrädd. För att inte tala om det skrattretande SFI (Svenska För Invandrare) systemet vi har.

Sveriges förtroendevalda borde åka på kurs till Schweiz och se hur saker och ting fungerar där. För vet ni vad!? Integrering fungerar där! Det gör den inte i Sverige. När folk som bott här mer än fem år fortfarande inte kan svenska börjar det bli skrattretande. Språket är A och O och nyckeln till integration. Alla som väljer att inte lära sig språket i det land de ämnar bo flera år framöver, kanske resten av sitt liv, borde fet skämmas! De borde skämmas så mycket att de aldrig mer gick ut på gatorna. De är en skamm för det folk de representerar och jag lider med dem av samma härkomst som tar sitt ansvar och lär sig landets officiella språk. Dessa människor som tar sitt ansvar brukar tyvärr även de dömmas för vad deras lata och respektlösa landsmän begår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0