lite bilder

Hela helgen var jag och Gabriel ute på äventyr i den eoliska skärgården. Vi besteg en sovande vulkan på ön Vulcano, vi åkte till Stromboli (som är en ytterst aktiv vulkan) och åt pizza, vi besökte en mysig liten stad på Sicilien som heter Taormina. Jag köpte mitt livs första "riktiga" par solbrillor. Och med riktiga menar jag äckligt dyra (med tanke på att det bara är just solbrillor) men alla här säger att det är viktigt med "riktiga" brillor eftersom vi utsätts för så mycket och så starkt solljus hela dagarna. Hur som helst så var det en fartfylld helg. Någon bild kan jag allt slänga in här!
Jag framför kratern på vulkanen vi besteg. Röken ni ser är sulfatrök som sipprar ur berget, och den är väldigt varm!


Stromboli, teget från färjan innan vi åkte dit.


Utsikten från Vulcano

Kommentarer
Postat av: Emmas Artwork

sv: Jo, det är lite Fish-eye på den där bilden :D Min digitalkamera har en Fish eye-effekt som jag har använt, så det är ingen lins ;).



Hugs!

2011-08-18 @ 23:54:01
URL: http://emmasartwork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0