10 år

Måste säga att det känns skönt att vara på en båt där den andra tjejen inte ifrågasätter eller ens höjer på ögonbrynen när man säger att man inte bryr sig om giftemål eller inte alls känner att man skulle vilja ha barn. Nu tänker alla som har barn eller ska ha barn "åh men hon kommer också komma dit, hon kommer också mogna, det kommer när man är redo" och så vidare. Bullshit. Alla kommer inte dit. Man måste inte automatiskt vilja ha barn bara för att man är född kvinna, människa. Och inte tror jag heller att det givet har med mognad att göra. För jag vet att jag inte är ett dugg mer omogen än de flesta av mina jämnåriga vänner som har barn.
Monica som jag jobbar med har varken barn eller är gift. Och detta efter att ha levt med samma gubbe i 25 år. När jag och kocken pratade idag och han kallade Gabriel "din man" sa jag att jag är inte gift och har inga planer på att göra det heller sa hon att "nej varför ska man göra det, man kan ha en stor fest när man vill".
Vem vet, man kanske står där om tio år med tre ungar och dubbla ringar på fingret! Det är i alla fall inget jag varken planerar eller drömmer om. I och försig har jag inga planer alls för hur mitt liv ska se ut om tio år, förutom att jag vill ha hunnit uppleva många platser!

Kommentarer
Postat av: jennifer Täng - miss dee

tack jag gör mitt bästa men sen tar man ju 150 kort varje gång med haha :p

2011-04-21 @ 18:45:04
URL: http://mizztang.blogg.se/
Postat av: Anonym

Toppen tjejen du är med i mitt lag, lev livet meda ns du kan...barn o karl kan vänta, eller så kommer det ald

2011-04-21 @ 21:53:42
Postat av: Jennie - Mamma till Melanie & Nayeli

Tycker det låter förnuftigt att ta dagen som den kommer. Kommer det så kommer det, eller så kommer det inte.



Jag själv skulle aldrig kunna tänka mig mitt liv utan barn, men det är ju min dröm och ingen annans.



Ta dagen som den kommer måste väl vara det bästa rådet egentligen.

2011-04-26 @ 07:58:53
URL: http://jencie.blogg.se/
Postat av: Pinglan

Jag är närmare 50 än 40 - och jag kom aldrig dit.

Så det finns verkligen de som aldrig skaffade barn - och JAG har aldrig ångrat det!

2011-04-28 @ 21:41:56
URL: http://ejkorrekt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0