Gott nytt år!

Det närmar sig, det nya året! Så vad har man hunnit med detta gångna år då? En resumé kanske är på sin plats!

Januari
Året började i Schweiz, jag flyttade från Frankrike den 28:e december 2009. Nya jobbet som nanny inleddes i en av Europas mest fancy skidorter, St Moritz. I mitten av månaden rullade jobbet på i Zürich och dess förorter.
Februari
Åter i St Moritz en sväng, och så blev det en visit till Frankrike och Gabriel
Mars
Var i Frankrike de första dagarna av månaden. Schweiz blev bara bättre och bättre, kanske inte själva jobbet, men umgänget. Jag hade sjuk kul med alla svenska au pair-flickor och grabbar från diverse länder.

April
Mycket jobbande, och mellan jobbkvällar blev det festande med folket i Schweiz. I mitten av månaden blev jag singel, för första gången på drygt fyra år. Det var inget jag tyckte var superkul, men att hålla ihop ett förhållande med de förutsättningarna vi hade, var dödsdömt. Bara det att vi båda jobbade så att vi faktiskt inte kunde träffas alls, gjorde det inte lätt.

Maj
Det blev en tripp till Langkawi med djungelvandring, solande, båttur i mangrove träsk och barnpassning. Efter det flög vi vidare till Hong Kong där vi avverkade en helikopter tur över staden, Disneyland, lite olika marknader och en operaföreställning. I Zürich var det fest, lugna ölkvällar längs sjöstranden och upptåg med au pair-flickorna.
Juni
En sväng till Sverige inledde månaden. Locktorp på min födelsedag med systrarna och en härlig vecka med alla nära och kära. Tillbaka i Zürich var det fart och fläng med alla flickor igen! Midsommar firades på Nordiska roddföreningen.
Juli
Zürifäscht var kommen och fan vads skoj det var! Jag jobbade, solade, umgicks med vänner och njöt av livet! Lediga helger var det fest! Och så började en viss person göra sig påmind. Det slutade med att jag tyckte han kunde "komma till Zürich och prata om saken för jag orkade inte ta det via sms". Sagt och gjort, Gabriel fick en ledig helg trots allt, och gjorde sitt första besök i Schweiz. Han bilade från Monaco och tillbaka. Dagarna efter han hade åkt igen bar det av mot USA för min del. Det var två galet härliga veckor ute på Long Island, i The Hamptons. Jag körde bil kors och tvärs och upptäckte att amerikans trafik kan vara förvirrande. Även New York hanns med till min förtjusning! Varje kväll under vistelsen hade det trillat in sms efter sms i min inkorg, från en viss pojk... Så när månaden led mot sitt slut sa jag till honom att han kunde komma och hälsa på igen när jag var tillbaka i Schweiz.
Augusti
Första dagen i månaden var Gabriel åter på besök. Och vi var åter ihop. Det var ruskigt kul att vara singel, det kan jag absolut inte förneka, men jag hade nog tröttnat på det i längden. Gabriel däremot, honom tröttnar man aldrig på!
Sedan bar det av till Sverige igen, för att tillbringa större delen av månaden där. Det var underbart! Att ha alla nära och kära runt sig och kunna gå hem till en kompis bara så där!
September
Jobbet började bli olidligt. Kanske för att jag kände i hela kroppen att jag ville vara med Gabriel. För innan hade jag ju stått ut. Eller kanske så var det faktiskt värre än innan. Alla lediga stunder var i vilket fall helt underbara! Jag fann vänner som jag aldrig kommer glömma och jag har haft många otroliga stunder i det där landet som man förknippar med ost och fickknivar. Men jag tog i alla fall beslutet att säga upp mig.
Oktober
Jag drog med Jenni och hennes Stockholms-kompisar till London. De bevisade för mig att det finns Stlmh-are som faktiskt är riktigt goa! Jag och Jenni hann även med lite turistande i Schweiz. Gabriel kom och hälsade på igen och vi hade en hel vecka ihop i Schweiz, innan det plötsligt blev en flytt till Monaco. Så i slutet på månaden var mina saker packade, en avskedsfest ordnades hemma hos en vän och ett nytt kapitel inleddes i mitt liv.
November
Var nu förflyttat till Monaco, och bor sedan dess på en yacht. Jobbar som stewardess här och hoppas på att ajg ska trivas med detta. Hela november innebar jobb, jobb och mera jobb. En helg var jag faktiskt ledig, då åkte vi skidor i Auron.
December
Lika mycket jobb igen. Jobbade sjukt mycket tills den 17:e. Då blev det skidåkning i dagarna två, sedan bar det av till Sverige igen! Denna gången ihop med Gabriel! Det var jul, snö och stress i Sverige. Att träffa familjen gav detta året ett perfekt avslut! Nu sitter jag här på båten, och lär så göra tills efter årsskiftet. har vi tur lämnar vi Monacos hamn nästa vecka och beger oss till varvet. Just det ja, jag införskaffade mitt livs första par brillor.
I alla fall.
Ett händelserikt år som spenderats i tre olika världsdelar!
Gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja händelserikt har det varit i alla fall :)

Hoppas du får ett fint gott nytt år nu precis som du vill ha det utan onödig längtan och för mycket jobb.



Gott Nytt År

Kram

2010-12-31 @ 15:08:52
URL: http://jencie.blogg.se/
Postat av: Jennie

sv. dessvärre så kan jag inte äta några sådana dieter. utan det får vänta. får försöka komma igång med träning osv. Jag ammar fortfarande lillan. Men visst, en rejäl kickstart hade jag inte tackat nej till. känner mig så jäkla pepp redan nu, väger ju 10 kg mindre nu än vad jag gjorde när jag blev gravid.



har hört mycket gott om cambridge.

2011-01-01 @ 18:18:58
URL: http://jencie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0