Åkte på street race och blev knivskurna.

Ingen hemma i Lilla Eländet har väl missat den hemska nyheten om knivdaramt i Göteborg, men jag tänkte ta upp det här i alla fall. Vill ni läsa mer om det, om ni trots allt inte vet vad jag menar kan ni göra det på GP's sida genom att klicka här.

Det är helt sjukt vart våran värld är påväg. När ens vänner inte ens kan roa sig utan att hamna under någons kniv, framför mynningen på någons pistol. Jag blir så arg bara jag tänker på det hela. Detta hände tre schyssta killar, inga bråkstakar. Nu är det som tur är ingen fara med tre av de fyra som råkade illa ut, med den fjärde är det desto värre, men vad jag fattat det som, är läget stabilt.

Vart fan är våran värld påväg???

Jag hoppas alla ni killar kommer bli helt bra igen, för ni e goa grabbar som absolut inte förtjänar detta, och nu är det bara till att hålla tummarna för A så han blir helt återhämtad trots de stora skador han fick.

Jag blir så jävla förbannad. Det är helt sjukt hur ganster-aktigt allt verkar bli där hemma i Svedala, speciellt i Göteborg. Jag hoppas dessa killar som gjorde detta åker fast, och får ett hårt straff, varesig de haft en taskig barndom, varit mobboffer, knarkat, upplevt krig, eller allt annat folk gillar att skylla sina dåd på. Har man gjort något som detta ska man fanimig få äta skit. Men tyvärr suger det svenska rättssystemet jävligt hårt, så även om de så skulle bli dömda som skylldiga utan all tvivel, skulle de väl kanske få lite samhällstjänst. Är de dessutom hyfsat unga så räcker det säkert att de pratar ut lite hos socialen. Vi behöver verkligen ett hårdare system i Sverige!

Kommentarer
Postat av: Fia ♥

Ja, kitobjektivet är inte nåt värsting objektiv direkt :P. Men zoom objektivet är riktigt bra. Hade velat ha Nikon D90 eller d3000, men det blir nån annan gång..



Jag bor vid Edsborg ungefär. Just nu bor jag dock själv här, pojken min han pluggar i Karlskoga och är bara hemma varannan helg typ.



Hur funkar det att bo där nere i varmare breddgrader då? Språket o jobb?



Kram

2009-09-20 @ 21:50:46
URL: http://fiacaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0