Jetset

I december ska jag ut och resa. Minst sagt. Först ska jag till Svearike tur och retur med flyg, sedan blir det enkel biljett till Zürich. Egentligen är den bokad som en tur och retur biljett, dels för att det är billigare så, dels för att jag kanske kan åka till Nice och hälsa på Gabriel i mars. Nåväl, det blir alltså flyg till Zürich den 28:e December. Då landar jag på förmiddagen och ska ta mig till tågplatsen, som om jag har fattat det rätt på LL ligger i anslutning till flygplatsen Därifrån ska jag då alltså ta tåget till familjens semester hus i St. Moritz. Det ska bli väldigt spännande att åka raka vägen till vad Glen beskrev som "Schweizs motsvarighet till Monaco". Alltså åker jag från glitter och glamour till mer glitter och glamour Fast i vinterskrud.


Denna bild från St. Moritz lånade jag HÄR.

På tal om glitter och glamour så har LL ordnat två biljetter till Operan, Salle Garnier i Monaco åt mig och Gabriel. Hon ska nämligen uppträda där i december. Så nu måste jag väl ge mig ut och köpa kläder, för går man på opera måste man vara finklädd, och går man på opera i Monaco... Ja, kan det finnas något ställe där det är flådigare än just Monaco? Denna opera besöks ofta av kungligheter och storkändisar. Känns nästan till och med lite jobbigt just därför jag vet hur glammigt det är. Jag är inte glammig. Kanske ska bli det nu då på gamledar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0