Mjau

Helgen närmar sig med stormsteg, och min resa till Sverige likaså. I morgon kanske det blir en tur upp till Isola, och allt går osm vanligt i 200 km/h i mitt liv. Det ska bli kul att få se Camillas nya lägenhet, och att träffa min lilla Svea igen. Och att dessutom kanske få träffa Tiger, min lilla söta Tiger som jag trodde hade vandrat vidare för länge sedan, det känns lite overkligt! Hur ofta är det att en katt dyker upp efter ett halvårs frånvaro?! Inte så ofta skulle jag gissa på. Familjen där hon befinner sig nu vill behålla henne, och jag hoppas att det är en bra familj. Hon behöver defintivt ett hem hon kan trivas i, och hos Camilla skulle hon aldrig trivas. Hon är för skygg för att bli en city-katt. Svea verkar tycka att city livet fungerar fint hittills. Huvudsaken är att hon får gå ut, för att hålla en katt inlåst i en lägenhet är djurplågeri och egosim. Anser man sig inte kunna släppa ut sin katt ska man inte ha katt. Då är man bara ego om man skaffar en pisse och låter den stackarn leva inlåst i en lägenhet hela sitt liv.

Tiger och Svea är båda två registerarde och försäkrade i mitt namn, så om nu Tiger ska bli den andra familjens kisse måste ju även den biten ordnas. Tur för dem att hon är steriliserad (man ska inte låta en honkatt spring runt och bli med kattungar stup i kvarten, det finns redan så många hemlösa katter) redan, det är inte precis gratis. Efter att hon och Svea fått varsin kull fick de båda åka till vetrinären så det inga mer ungar kan bli.

Undrar hur kallt det är i Sverige nu. Det stod 11c på termometern i förmiddags när jag kollade. Den är dock i skuggan, så den jacka jag hade tagit på mig när jag gick ut åkte av fortare än kvickt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0