It's something living in my fridge

Har precis varit ute och röjt lite på gårdsplanen, usch och fy! Jag Trodde i min naivitet att jag kunde stoja på som vanligt, men min  slemmiga hals och mina trötta lungor gjorde sig snabbt påminnda och det slutade med att jag bara gick runt och hostade. Lite fick jag i alla fall bort, och bar upp en stor drös tidningar till brevlådan så pappersinsamlingen kan hämta upp dem i eftermiddag. Nu har jag satt på en stor kastrull med vatten, så jag ska kunna ta i tu med disken.

Vad ska man göra idag tro? Jag måste komma utanför väggarna här innan jag blir tokig(are?). Funderar starkt på att åka till Trollhättan och storhandla. Det behövs, och man sparar så mycket pengar på det. Men då får jag åka ensam som det ser ut nu, och det lockar inte ett dugg. Ska ringa och kolla vad mammsen gör, syrran jobbar.

Förresten, I think it's something living in my fridge.

Upptäckte att det långt in i kylen stod en öppnad burk med oliver. Locket var inte påsatt ordentligt, så syre har fått härja fritt med dessa gröna små bollar. Nu ser det ut som om det har uppstått någon form av nytt liv i burken. Tänka sig att jag skulle omedvetet lyckas forska fram en helt ny värld! Jag bestämde mig dock för att spola ner denna värld och slänga burken. Får köpa nya oliver sedan tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0