Matprat och jubileum

Lagar mat på hög nivå. Inte så att jag lagar avancerad mat, det gör jag ytterst sällan, om någonsin. Nej, jag lagar två rätter på en gång, minsann! Hade så mycket köttfärs liggande och utgångsdatumet kröp närmare så jag stekte upp allt och gjorde en köttfärssås av lite mindre än hälften, resten blir köttfärssoppa. Det är så jag gör ganska ofta har jag kommit på, lagar två rätter på en gång. När man står där kan man ju lika gärna köra på, och det blir mycket grytor/köttfärssåser/soppa här, och sådant kan man ju med fördel laga i förväg!
Idag är det den 5 februari. Nu är det tio år sedan som livet vände rejält. Livet blev bara bättre och bättre. Igår firade vi 10 års jubileum med smörgåstårta hemma hos mamma.
Nu ska jag ta mig en promenad i snöfallet. Camilla har ingen lagom stor gryta hemma hos sig, så jag ska traska från "centrum" bort till mamma och hämta en. Ska bli skönt att komma ut lite. Gabbe är nere vid sitt hus och kollar rören, kallvattnet gillar inte att det var runt -20 i över ett dygn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0