Fan vad grym man är!

Trött, tröttare, Pernilla. Ägarna till båten bestämde sig för att komma ner över helgen. Jippie. Med sju gäster på söndagseftermiddagen. Jiiiiippie. Hela veckan som gått jobbade jag normala tider typ, 8-18 ungefär. Men så kom lördag. Och jag jobbade 08-00.00 med en lunchrast på en timme.

Så efter 00.00 var det inte slut, då jobbade jag till typ 02, då somnade jag gott, för att vara uppe klockan 06.00 igen. Jobbade från 06.00 i går till 12.00, sedan blev det hela fyra timmars rast! men då skulle det hinnas med en dusch (gick inte att undvika) och att klämma i sig mat, för att sedan sova lite.
Men den powernapen var underbar! 16.00 var det på 't igen, till 02.00. Kan lova att jag var trött när jag la mig! Skulle dessutom upp 06 igen...

Men, från 06 jobbade jag bara till 18.00 ikväll! Inte bara har jag gjort lite väl många timmar med konstig sömn, timmarna har varit stressiga. Igår från kl 16 hade jag inte mindre än 9 vuxna och ett barn att passa upp på. Det blir en jäkla massa spring vill jag lova, speciellt med tanke på standarden de förväntar sig. Bara askfaten ska bytas ca var 15:e minut. Men men, jag fick hela 20€ i dricks av en av gästerna, då blir man lite gladare i alla fall!
Sååååå duktig är jag... Puh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0