Tidsfördriv

Sitter här i min vånvingssäng (undre delen just nu) och filosoferar kring livets allvar. Eller ja, kring livet i alla fall. Bloggar sällan nu, har inte så mycket att skriva om. Mina dagar är så naturliga för mig, men för alla hemma i Sverige hade det låtit som en helt annan värld (vilket det är). Egentligen skulle jag kunna skriva otroligt mycket just nu antar jag, men tiden finns inte riktigt. Då man väl har tid över vill man göra annat. Jag skriver dagbok också, det känns viktigare och mer givande än att blogga. I en dagbok kan man ju skriva precis allt, och den kommer alltid finnas där i konkret form. Detta är bara bokstäver på en skärm, och vem vet, om tio år kanske blogg.se är nerlagt och inget finns kvar?
Gabriel och jag på Korfu, omgång nr 1 (varit där 2ggr i sommar). Detta var precis i början på Juli
Hur som helst. Jag har emellan tvättar och skoputsande letat hotell idag. Jag och Gabriel ska till Sicilien och Lipari till helgen, om inget annat dyker upp. Allt är väldigt oförutsägbart i våran värld, så man vet aldrig till 100%. Just nu är vi i Reggio di Calabria, vilket är på Italiens sydvästra kust, ute på "tån på stöveln" kan man nog säga. Detta är bara ett stenkast från Sicilien, som vi även kan se från båten. Man ser lite moln ovanför Etna, vilket är nytt för mig. Ska bli kul att komma nära min första vulkan i helgen!
Tack vare lite motorhaveri kommer vi ligga här i Reggio di Calabria ett tag. Ingen vet egentligen hur länge, för ingen vet när de delar vi behöver till maskinrummet anländer. Idag har vi varit här i en vecka.

Kommentarer
Postat av: Jennie Johansson

Hej.

Det blir en vecka.

Kram

2011-08-16 @ 15:03:27
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0