Nya vänner och en ny stad

Helgen blev verkligen något utöver det vanliga! I lördags mötte jag upp en ny tjej, Karin. Vi tillbringade eftermiddagen i Zürich med att göra det man gör mest, gå runt och bara vara. Det blev ett stopp på Mc Café med
Malin och Felicia också. Därefter begav vi oss till Ober Latten där Christian väntade på oss. Det är ett ställe vid floden Limmat där man kan sola, bada, spela beachvolleyboll, köpa öl, och allt som hör sommaren till. Vi blev bara fler och fler, Päivi tog med två kompisar som jag inte träffat förut, Marco och Heidi, båda var finnar. Henrik joinade oss också. Tillsist var vi en halv armé med Svenskar och finnar.


Karin och Malin utanför Mc Café

Vi bestämde oss för att äta och ta en öl i Niederdorf. Väl där blev det så att vi fick sprida ut oss på två bord. Vid det lilla bordet vi tog satt det två amerikanare vid, som jag bekantade mig med. De var turister. Det slutade med att de följde med oss till nästa ställe och drack med oss hela kvällen. Sedan bestämde vi med dem att tillsammans åka till Luzern och hajka.


Shaw från Chicago, Heidi och Marco från Finland. Nyfunna vänner alla tre!

Sagt och gjort, det blev en heldag i Luzern igår med Henrik, Karin, Dustin och Shawn. Vi vandrade runt i närmare fem timmar, gissa om vi alla var trötta på tåget på vägen hem! Killarna från USA skulle vidare idag, och ska slutligen till Monaco och Nice. Jag gav dem ett och annat tips inför deras kommande mål. Vi lär aldrig ses igen, men sjutton vad kul det är med folk från andra ställen, som man kan dela sina upplevelser och erfarenheter med. De verkade båda vara intelligenta personer, så det blev mycket prat och jämförelser mellan USA, Sverige och Schweiz!


Heidi, Marco, Christian och Päivi vid Obere Latten


Jag framför en kyrka i Luzern


En del av Luzern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0