Sverigedemokraterna rör om i grytan!

Valtider och Facebook översvämmas av kommentarer. Mest handlar det om Sverigedemokraterna och deras framgång i valet. Folk är rasande, kommer med idiotiska uttalanden som är baserade på okunskap och bara kastar skit kring sig. Av alla de som kommer med negativa saker om SD har ytterst få bra källhänvisningar, om ens någon haft det av dem jag sett.

Jag tycker det är oroväckande, skrämmande och äcklande när jag ser hur folk vill frångå demokratin och inte låta Sverigedemokraterna få säga sitt. Ska vi sluta vara en demokrati nu? Folk har talat så varmt om demokrati, tills nu. Nu duger det inte längre, för nu kom det lite folk som säger saker som sticker allmänheten i ögonen. Då kan vi lägga ner demokratin ett tag, tills dessa människor försvinner.

Demokrati.

Demokrati?
Totalitarism?

Är det dit Sverige är på väg tro, mot totalitarism?

"Totalitarism är ett modernt samlande begrepp för politiska idéer och system som förespråkar en centraliserad och absolut makt utan nödvändigvis hänsyn till mänskliga rättigheter, folkets åsikter eller personlig integritet. Praktiserad totalitarism har uteslutet genom historien använt sig utav någon typ av censur och hämmande av yttrandefrihet hos befolkningen i det avgränsade området" http://sv.wikipedia.org/wiki/Totalitarism

Jag är inte Sverigedemokrat för er som nu tror det. Jag hade inte ens tänkt rösta på dem. Jag gjorde det inte. Men jag anser att lever man i en så kallad demokrati så måste även de som sticker ut få säga sitt. Alla måste ha lika rätt att yttra sina åsikter, hur stötande de än är.

Jag är inte emot invandrare. Men jag tycker invandringen borde begränsas skarpt, så vi kan ta hand om de människor som redan befinner sig innanför de Svenska gränserna, svenne som kurd som arab som finne som jude som muslim etc. Innan vi släpper in fler, måste vi reda ut problemen som redan finns. Det är bara ett rent faktum att Sverige inte har obegränsat med resurser.

Kommentarer
Postat av: maria

jag kan förstå de som röstade på SD om de vill begränsa invandringen för att kunna (som du säger) ta hand om de människor som redan finns här. det är jag också för, utan tvekan! det som gör mej ledsen med SD är mycket annat de står för, som jag inte kan hålla med om. visst, de har jättebra åsikter om att hjälpa äldre osv, men att de är emot homosexuellas rätt till att ingå partnerskap och att adoptera är bara fel för mej. jag tror starkt på att alla människor är lika mycket värda, och med sådana åsikter river man det tänket. jag har absolut inget emot de som har röstat på SD, men jag tror att många utav de som gjorde det faktiskt inte vet vad SD står för. precis som jag tycker att alla människor är lika mycket värda tycker jag självklart att alla människor har lika stor rätt till att göra sina röster hörda för annars skulle vi ju inte ha någon demokrati i sverige som vi nu uppenbarligen är så stolta över att vi har. det jag vill ha sagt med detta är att jag respekterar allas val och alla partier eftersom alla människor har rätt till sina egna åsikter, men ska man rösta på något så tycker jag att man ska veta vad de står för. liksom, orka hacka på alla som röstade på SD. vill de rösta på de så fine by me. det är ju deras business!



ps. SD's hemsida ligger tydligen nere just nu och eftersom du ville ha källor kan jag inte direkt använda den sidan som referens, så jag hoppas wikipedia duger så länge; http://sv.wikipedia.org/wiki/Sverigedemokraterna ;)

2010-09-21 @ 16:49:29
URL: http://huddleformation.blogg.se/
Postat av: SVAR TILL MARIA FRÅN PERNILLA

Tack för din kommentar på mitt inlägg om Sverigedemokraterna!



Äntligen en person som inte sympatiserar med SD som kan föra en vettig dialog och få fram sina åsikter ur en klar och vettig synvinkel! Du verkar mer påläst än någon jag pratat med hittills, och du vågar även säga att de kanske har vissa bra saker att komma med, trots de "dåliga"! Det känns som om du ser på partiet med öppna ögon!



Jag håller med om att det inte känns rätt det de säger om homosexuella. Men vad många verkar glömma är att de inte är det enda partiet i Sverige som säger så! Men bara för att det är SD blir det ramaskri! Men, som sagt, jag håller med dig.



Fast jag tror dock att de flesta som röstade på SD är väl insatta i deras politik. Men det är ju så att det är väldigt svårt att hitta ett parti där man medtycker i alla deras punkter i partiprogrammet, så man får ju gå efter vad som är deras kärnfrågor. Så ser i alla fall jag på saken.



Precis, alla ska få röta på vad de vill! Jag hatar inte alla som röstar på moderaterna, trots att jag aldrig skulle göra det själv, jag anser moderaterna vara ett ego-parti där man glömmer bort "den lilla" människan! Mne inte sjutton bojkottar jga alla mina vänner som är moderater bara för det! Själv hade jag tänkt rösta på sossarna, men kom aldrig iväg till svenska konsulatet i tid, jobbade när de hade öppet osv.



Jag blir inte förvånad över att deras hemsida ligger nere, saker som detta hra skett ofta det senaste! Demokrati är tydligen bara okej i Sverige så länge alla håller med varandra i vissa frågor :P

2010-09-22 @ 22:57:10
URL: http://vanillab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0