Fuck you, I quit. Got a new job in Monaco!

Har jag förresten berättat att jag sagt upp mig? Att jag fått nytt jobb, i Monaco? Att jag ska flytta till Monaco, nytt liv, på en ny plats (nåväl, ny är den väl inte, har varit i Monaco mer än Edet sedan slutet på förra sommaren) med en ny lön (typ 5000:- mer än jag har nu, mer behöver ni inte veta;) ) och så kommer jag bli "sambo" med min kära pojkvän! Med honom och några till, givetvis, men, det är honom jag kommer dela hytt med! Det hade vi inte räknat med, eftersom det blir så att nästa tjej som kommer måste dela med en främmande kille då. Men kaptenen sa till min kära att så blir det, det är sånt man får räkna med i yachting livet (alltså den nya tjejen som får dela med kille)! Så lyckan är total!


Jenni i Bern (Schweizs huvudstad) med floden Aare och Untertorbrücke i bakgrunden. Absolut en tjej som gjort starkt intryck på mig, och henne kommer jag sakna som fan (trost att hon smittade mig med halsont igår!) !

Monaco here I come!!! Jag älskar den staden, ja, hela Franska rivieran om jag ska vara ärlig. Ska bli så otroligt spännande att flytta tillbaka till solen, vännerna, den franska avslappnade atmosfären, billigare priser på tamigfan allt, mer livsnjutande folk och inte minst min bättre hälft! Jag kommer dock sakna Schweiz, mest av allt vännerna här. Det är inte så många jag kommer sakna, eftersom man inte varit här så länge, men vissa av dem kommer lämna en tomhet efter sig. Trots att jag är mrs.Cynisk (enligt Christian). Får passa på att umgås med alla så mycket det bara går, tills dagen då jag flyttar. Sedan kan vi ju alltid mötas för lite skidåkning på någon alptopp en och annan helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0