Riviera dreams!

Just nu sitter jag här och drömmer om att bo i Monaco. En dröm som kommer bli sann, men inte än! Tänk att jag ska behöva vänta hela två månader och en vecka innan jag flyttar till Monaco och Rivieran igen! Det är inte så att jag inte gillar Schweiz. Schweiz är toppen, speciellt utelivet och alla goa vänner. Men i Monaco och Frankrike är det en helt magisk atmosfär som jag bara inte kan leva allt för länge utan tror jag. Jag tror jag har blivit beroende av lite Rivieraluft. Jag har inte varit där sedan i mars, vilket känns som en evighet.

Det ska bli väldigt intressant att på riktigt bo på en yacht. Vi bodde ju på en yacht även 2007, när vi arbetade i varvet i Toulon. Men då låg vi som sagt i varv och höll mest på med renoveringsarbete. Nästa sommar kommer jag ju glida runt på ett av de sju haven!

Bäst av allt är väl kanske ändå att jag ska få bo ihop med min alldeles egna lilla Bousun! Tänk att få vakna bredvid honom på morgnarna! Vilken dröm!


Kommentarer
Postat av: emmyg

men oh :) tack kära du! vilka underbara ord. jag blir så glad. tänka sig att det finns folk som du, som tar sig tid att skriva så fina kommentarer för att glädja någon annan.

tack!

2010-09-24 @ 08:59:42
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0