Flyttfågel

Sjutton vad jag uppdaterar ofta helt plötsligt! Men jag tror det är lite på grund av att allt känns så bra och jag mår så bra, då är det roligare att skriva, fantasin och inspirationen flödar. Nu är det ju inte så att de gånger jag uppdaterar sällan alltid varit för att jag varit nere, nej, nej. Det har mest varit för att jag inte haft tid eller inte tänkt på det helt enkelt. Haft annat för mig. Men nu det senaste har jag haft väldigt mycket tid, eftersom jag jobbat väldigt mycket kvällar. Men jag har inte viljat uppdatera eftersom när man inte är på bra humör blir det inget bra av saken.

Jag blev helt väck av att komma tillbaka hit till Schweiz från alla nära och kära i Sverige. Jag kände mig helt tom och ville bara här ifrån. Delvis är det för att jag nyss varit hemma och då blir påminnd om den lilla skara människor som betyder så där jäkla mycket för mig, och delvis för att stämningen här i huset har varit usel sedan efter sommarledigheten. Det är som om familjen här inte pallar med varandra så länge, och alla blir otrevliga människor som tar ut sin ilska på sina anställda. Sedan så har jag tröttnat på alla löjliga extra jobb som jag får, eftersom jag inte ens har bra betlat (med Schweiziska mått alltså).

Men nu är det alltås nya tag! Jag har sagt upp mig, fått ett nytt jobb på Gabriels båt och ska flytta till Monaco! Visst kommer jag sakna Schweiz, och det känns väldigt trist att lämna landet. Jag är tveksam på om jag någonsin kommer flytta hit igen, trots att jag verkligen tycker om stället, och just det faktum att jag tror att jag aldrig kommer flytta tillbaka känns lite sorgligt! När jag flyttade från Frankrike visste jag att jag absolut skulle flytta tillbaka en dag. Det bara var så. Det bara är så. Nu är jag påväg tillbaka. Dryga året blir det här i Schweiz.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0